Każda pora roku jest dobra, aby sięgać po wartościowe lektury. Tym razem przedstawiam książki, które polecam na lato. Pozycje świetnie ułatwiające życie freelancerom, przedsiębiorcom i wszystkim innym, którzy chcą się zorganizować na różnych polach.
Książki, które polecam na lato
Jakiś czas temu też robiłam podobne zestawienie przydatnych książek dla freelancerów, więc możesz zajrzeć do tego wpisu 5 książek dla freelancerów.
Zaufanie czyli waluta przyszłości
Zaufanie czyli waluta przyszłości. Moja droga od zera do 7 milionów z bloga – to najnowsza książka Michała Szafrańskiego, autora bloga Jak Oszczędzać Pieniądze. Książka jest bardzo ciekawym autobiograficznym studium przypadku Michała. To ponad 400 stron skondensowanej wiedzy na temat budowania marki, rozwijania bloga i biznesu. Ci, co znają autora, zapewne wiedzą, że rzucił on dobrze płatną pracę dla blogowania. Nie było mu łatwo wytrwać w tej decyzji, ale dzisiaj widać, że jednak było warto. ZCWP to książka zupełnie inna niż jej poprzedniczka – Finansowy Ninja. Ta zawiera wiele ciekawych wskazówek dla freelancerów, ale nie łączy się stricte z edukacją finansową. Prędzej biznesową 🙂
Myślę, że śmiało mogę ją postawić na swojej półce obok książek Tomka Tomczyka. Z taką różnicą, że w książce Michała jest dużo więcej szczegółów np. dotyczących umów, współprac itd. Oprócz tego to bardzo dobra historia i wciągająca opowieść!
“Jeśli zależy ci na zdobyciu zaufania, to zdecydowanie musisz się nauczyć rezygnować z krótkoterminowych korzyści na rzecz długofalowego, stopniowego budowania wiarygodności.”
“Lepiej ponieść klęskę, robiąc coś, co się kocha, niż ponieść ją, robiąc to, czego się nienawidzi.”
https://www.instagram.com/p/BjZbCy0Fnsw/?taken-by=diana_litwin_dolezinska
Gdzie rosną pieniądze
Gdzie rosną pieniądze. Pierwszy poradnik o tym, jak znaleźć pieniądze, nie wychodząc z domu autorstwa Joanny Dymmel. To bardzo lekka lektura, ale z niezwykle kreatywnym podejściem do zdobywania dodatkowych pieniędzy.
Jak często zdarza ci się mówić, że nie masz z czego oszczędzać, bo nie masz dodatkowych pieniędzy? A jak często zdarza ci się szukać ich we własnym domu? Dzięki tej książce można odkryć prawdziwy potencjał rzeczy schowanych w domowych zakamarkach. Przy okazji można zrobić prawdziwy porządek w mieszkaniu.
“Ludzie nieaktywni, zrezygnowani, trwający w złych nawykach są ekspertami w jednym: znają wszystkie przyczyny swoich porażek, w tym finansowych! Wyszukiwanie wymówek jest zgubnym nawykiem, którego istnienie musimy zauważyć i z którym musimy nauczyć się walczyć. Jeśli nie potrafimy tego zrobić sami, lepiej, by znalazł się ktoś, kto nam go wskaże, inaczej zakorzeni się w nas i urośnie. Wymówki są dziećmi naszej wyobraźni! Im więcej czasu poświęcamy na ich opracowywanie, tym mniej czasu zostaje nam na działanie.”
https://www.instagram.com/p/Bi8zL8TF0Zb/?taken-by=diana_litwin_dolezinska
Gotowi na start
Gotowi na start. Jak sprawdzić pomysł na biznes, żeby nie stracić czasu i pieniędzy. Książka autorstwa Pata Flynna, który jest znanym na całym świecie twórcą bloga i podcastu o tematyce biznesowej. Książka na pewno może być pomocna dla osób, które mają pomysł i nie wiedzą, jak go przetestować na rynku. To dobry podręcznik dla przedsiębiorców czy freelancerów, zawierający sporą ilość ćwiczeń.
“Po wstępnym teście wytrzymałości Pat pomoże ci krok po kroku zweryfikować twój pomysł na biznes. Wskaże ci właściwy rynek, odpowiednie strategie marketingowe oraz podpowie, czy twój biznesplan jest wykonalny finansowo.”
“Myślę, że nie chodzi wcale o stworzenie nowego arkusza kalkulacyjnego, Facebooka czy Ubera. Oczywiście można robić takie rzeczy, ba, nawet w pełni je popieram. Natomiast wierzę, że nie trzeba zmieniać całego świata, żeby odnieść sukces. Czasem wystarczy zmienić tylko jego kawałek”
https://www.instagram.com/p/BjMqG8AFDqD/?taken-by=diana_litwin_dolezinska
Zakamarki marki
Książka Pawła Tkaczyka – Zakamarki marki. Rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki. Ta pozycja wśród całego tu obecnego zestawienia jako jedyna – nie jest nowością rynkową. Z książki dowiesz się m.in. czym jest strategia marki i jak ją budować oraz pozycjonować. Lektura lekka, ale odpowiednio nasycona wartościowymi informacjami.
https://www.instagram.com/p/BkUsKJMF4qk/?taken-by=diana_litwin_dolezinska
“Klient zaangażowany w markę to osoba, która naprawdę w nią wierzy. Za tą wiarą idą czyn taki ktoś poleca naszą markę innym, broni jej w dyskusjach, prowadzi z nią dialog…Jednak zanim “stworzymy” lojalnych konsumentów, a nawet prosumentów (nie czarujmy się, oni nie rodzą się sami, są “powoływani do życia” w żmudnym procesie), musi minąć sporo czasu. Jak zacząć? Metodą “małych kroków”.
“Strategia komunikacji marki to nic innego, jak sposób, w jaki Twój produkt “rozmawia” ze swoim potencjalnym nabywcą. Wyobraź sobie, że paczka ciastek stoi na półce w markecie i macha do przechodzących ludzi. Usiłuje wytworzyć z nimi relację, tak samo jak my tworzymy relacje międzyludzkie. Tylko i wyłącznie od Ciebie zależy, co nasza przykładowa paczka ciastek ma do powiedzenia klientom.”
To były moje książki, które polecam na lato. A wy się pochwalicie, co teraz czytacie? Może polecicie coś jeszcze?
Polub, jeżeli Ci się spodobało. Udostępnij dalej, to daje mi motywację 🙂
Zapraszam Cię na mojego Facebooka – tutaj
oraz do grupy wsparcia – Finanse w świecie Kobiet
Na mój profil na Instagramie, gdzie wrzucam zdjęcia bardziej od kuchni – tutaj
a także blogowego newslettera, do którego dokładam gratis – tutaj
Pozdrawiam gorąco!
Diana